Çarşamba, 18 Aralık 2013 09:00

Kilo vermek için uyuyun

Öğeyi Oyla
(0 oy)

Uyumak, çoğu zaman unutulmasına rağmen vücut sağlığını korumada ve kilo vermede en önemli etkenlerden biridir.

Ohio Care Western Üniversitesi’nde yapılan bir araştırmaya göre; Her akşam düzenli ve kaliteli uyku uyuyanlar, çok az uyku uyuyanlar ile karşılaştırıldığında kolaylıkla kilo verir ve ince kalırlar. Araştırmaların öngördüğü uyku gecelik en az 7 saattir.

70.000 kadın üzerinde, uykunun kilo kontrolüne uzun dönem etkilerini değerlendirmek için yapılan çalışmada, düzenli olarak 7 saat uyuyan ve 5 veya daha altında uyuyan bireyler karşılaştırılmıştır. Düzenli uyku uyumayan kadınların %30’unun 16 yıl süresi içinde 15 kilo aldıkları bulunmuştur. Uyku problemi olan kadınların obezite riskinin yüksek olduğu çalışmanın bir diğer sonucudur. Bu nedenle kilo verme programının, hatta hayat planlamanızın içine mutlaka yeterli, kaliteli uyku alışkanlığını koymanız gereklidir.

 

Son Düzenlenme Pazartesi, 16 Aralık 2013 11:21

Son Ekledikleri:

Benzer Öğeler (etikete göre)

yukarı çık