Perşembe, 28 Kasım 2013 16:00

Çalışan hamilelere pratik egzersizler

Öğeyi Oyla
(0 oy)

İşiniz gereği ofis ortamında çalışıyorsanız bebeğinizin sağlığı için bu önerilere kulak vermelisiniz.

Spor Uzmanı Ayfer Sağlam, anne adayı ve bebeğin sağlığı için ofis ortamındaki zamanı sağlıkla geçirmenin püf noktalarını anlattı.

Odanız yeterince havalandırılıyor mu?
Öncelikli olarak bulunduğunuz odanın iyi havalandırılmış olmasını sağlayın. Havalandırılmış bir odada çalışmak sizin ve bebeğinizin yeterince oksijen almasını sağlar. Rahat hareket edebildiğiniz dolaşımınızı engellemeyen bol veya esnek kıyafetler tercih edin. Düzgün bir beslenme düzeni takip edin ve bol su için… “Bunların hepsini zaten yapıyorum” diyorsanız artık egzersizin zamanı gelmiştir.

Masa başında yapabileceğiniz egzersizlere geçmeden önce günlük olarak ofiste yapabilecekleriniz şunlardır:
• Asansör yerine merdiven tercih edin. Eğer ofisiniz 13. Katta ise, o zaman asansörden 10. Katta inip en azından 3 kat merdiven çıkmayı tercih edin.
• Masanıza sürekli çay, su taşıyan görevliye teşekkür edip kalkıp suyunuzu kendiniz alın.
• 30 dakikada bir kalkıp masanızın etrafında 2-3 tur atarak dolaşımınızı harekete geçirin.

İlk adım nefes egzersizleri
Hamileler için masa başında yapılabilecek egzersizlerin başında nefes egzersizi geliyor. Burnunuzdan çekebildiğiniz kadar çok havayı karnınıza doğru doldurun. Nefes aldığınız süre 4-8saniye olsun (Hamileliğinizin son haftalarında iseniz sanki hiç nefes alamıyormuşsunuz gibi gelse bile devam edin). Sonra ağzınızdan sanki bir iğne deliğinden üfler gibi yavaş ve kontrollü olarak aldığınız nefesi verin. Yaklaşık 6-12 saniyede çektiğiniz tüm havayı boşaltın. Derin nefes yapabilmeniz için sayarak yapmayı deneyebilirsiniz. Baş dönmesi, göz karaması yaşarsanız ara verin ve doktorunuza danışmayı ihmal etmeyin.

Ödeme karşı savaş açın
Eller, bacaklar ve sürekli oturmanın sonucu kaçınılmaz son ödem yaşıyorsanız; kollarınızı omuz hizasında öne doğru uzatın tüm parmaklarınızı gergin olarak açın sonra sanki bir kuşun pençesi gibi yapın. 10-12 kez tekrar edin. Aynı hareketi kollarınızı yukarı kaldırarak da yapabilirsiniz.
Bacaklarınız için oturduğunuz yerde ayak pençenizi topuğunuzu kaldırmadan 2 kez yere vurun ve pençenize basarak topuğunuzu yerden 1 kez kaldırın. ‘ Pat pat hop’ diye sayarak tempoyu yakalayabilirsiniz. 30 kez tekrar edin. Bu hareket topuklu ayakkabı ile yapmaya uygun değildir. Halen topuklu giyiyorsanız çıkararak yapabilirsiniz.

Sırtınıza iyi bakın
Sırtınız için sandalyede dik oturun dirseklerinizi omuz hizasında kaldırın elleriniz çene altında olsun. Sonra sanki ellerinizde sıkı bir lastiği tutmuşta açmak için iki elinizle çekiyor gibi dirseklerinizi arkaya iterken sırtınızda iki kürek kemiğinizi birbirine doğru yaklaştırın. 20 kez tekrar edin.

Biraz da kollar güçlensin ve sıkılaşsın!
Masanızın üzerinde bulunduracağınız içi su dolu 2 pet şişe işinizi görebilir. Ağırlığınızı iki elinizle kavrayın ve başınızın üzerine kaldırın. Sonra ağırlığı dirsek ekleminizi bükerek ense hizanıza kadar indirin ve tekrar kaldırın. 20 kez tekrar edin. Bu hareket gevşeyen kol arkası kaslarınız olan triceps kaslarınızı çalıştırır.

Tüm bu hareketler sırasında herhangi bir zorlanma yaşarsanız hareketi bırakın ve mutlaka doktorunuza danışın.

 

Son Düzenlenme Perşembe, 28 Kasım 2013 10:57

WM bloglar

  • AylinAtasagun
    Aylin Atasağun
  • baharbuketsuren
    Bahar Buket Süren
  • baharkarakaya
    Bahar Karakaya
  • cagilsalman
    Çağıl Salman
  • cerenimnoktakom
    Cerenimnoktakom
  • esreatesakin
    Esra Ateş Akın
  • esraertugrul
    Esra Ertuğrul
  • FigenGeri
    Figen Geri
  • melisademirel
    Melisa Demirel
  • mugekoklu
    Müge Köklü
  • muzeyyenkilic
    Müzeyyen Kuvanlıklı
  • nurayazeri
    Nuray Azeri
  • ozlemyersentemana
    Özlem Yerşen Temana
  • seyrasun
    Seyra Sun
  • sinemparkan
    Sinem Parkan
  • tubacetinalpa
    Tuba Çetin Alpa
  • zeynepaskin
    Zeynep Aşkın
  • Başarılı bir insan mısınız?

    Bu başlığı okuyunca ilk akla gelen kariyeriniz oldu değil mi? Başarı kelimesi günlük yaşantımızda o kadar iş yaşantısına ya da okul hayatına endekslenmiş ki, hemen…

    Devamını oku...

  • Yılın annesi yardım bekliyor

    Yılın annesi yardım bekliyor Aysel Doğan, Dünya Şizofreni Derneği’nin kurucusu.

    Devamını oku...

  • Anneler Günü'nün çağrıştırdıkları...

    Anneler Günü'nün çağrıştırdıkları... Üst üste üç yıl hamilelik yaşayıp, hormonların istilasına uğradıktan sonra, hâlâ değişmemiş olabilir miyim?

    Devamını oku...

  • Şimdi yenilenme zamanı...

    Şimdi yenilenme zamanı... Evet, her ne kadar İstanbul bu kış çok soğuk ve yağışlı geçirmese de uzun ve çalkantılı bir dönemden sonra, sonunda bahar kendini gösterdi.

    Devamını oku...

VE ÇOK DAHA FAZLASI İÇİN

  • utangac cocuk 1
    Çocuğunuz utangaç mı?
  • ofis hamile egzersiz
    Hamilelikte ofis egzersizleri
  • cinsellik
    Anne, seks nedir?
  • renkler-crop
    Her rengin bir anlamı var
  • bebeklerdudakokuyorkapak
    Bebeğe hoş geldin hediyeleri
  • kadin 1
    İlişkide kadın ve erkek ne ister?
  • uyku zeka
    Geç uyuyanların IQ'su yüksek!
  • pismanlik
    Kadınların sekse dair pişmanlıkları...
  • uyku duzeni
    Kilo vermek için uyuyun
  • burclara gore ev tercihleri
    2014 burç yorumları

Abonelik İçin Hemen Başvurun

wmm footerbg 01.2012

E-Bülten Kayıt :