Perşembe, 29 Ağustos 2013 15:31

İşyerinde yapılabilecek egzersizler

Öğeyi Oyla
(1 Oyla)

Yoğun iş hayatına tekrar döndünüz ama bu tempoda nasıl doğum sonrası kilolarını vereceğinizi bilmiyorsunuz.

Sürekli oturarak çalışanlar için zaman zaman kasların esnetilmesi ve rahatlatılması, bazı kasların da güçlendirilmesi hem sağlık hem de verim açısından önem taşıyor.
Günlük yaşantımızda öne doğru hareket ettiğimiz için, sırt bölümünde bulunan kaslarımız vücudumuzun ön tarafında bulunan kaslarımıza nazaran zayıf kalır. Masa başı işlerde çalışmak beraberinde vücudumuzun ve boynumuzun öne doğru eğilmesine ve hafif kambur (kifotik) duruşa sahip olmamıza neden olabilir. Bu nedenle vücudumuzun ön bölgesinde bulunan kasları esnetmeyi, arka bölgede bulunan kaslarımızı da kuvvetlendirmeyi ihmal etmemeliyiz. Konuyla ilgili olarak, spor hocası Arda Aykan’dan çok zor olmayan birkaç egzersiz önerisi istedik.
Aşağıdaki egzersizleri birer dakikalık periyotlarla 2-3 set tekrarlayarak yapabilirsiniz. Harekete başlarken nefes alıp hareketi tamamlarken nefes verin.

Esneme hareketleri

Göğüs ve omuz için: Kolunuzun el bileğinden dirseğe kadar olan alt bölümünü bir kapının eşiğine yaslayıp yere paralel olacak açıya getirin. Kolunuzla aynı taraftaki ayağınızı öne alın. Vücudunuzu bu şekilde esneterek gergin olan göğüs ve omuz kaslarınızın esnemesini ve açılmasını sağlayın.

Boyun kasları için: Sağ elinizi sol elinizle vücudunuzun arkasında tutup sol aşağıya doğru çekin. Aynı zamanda sol gömlek cebinize bakarak başınızı aşağıya doğru eğin ve boynunuzun arka ve yan kaslarını yavaşça esnetin.

Kuvvet egzersizleri: Bu egzersizler için bant kullanabilirsiniz. Bant (thera-band) spor mağazalarında kolaylıkla bulabileceğiniz, uygun fiyatlı ve taşıması kolay bir egzersiz aracı. Bantı tam karşınıza, göğüs hizanıza gelecek şekilde bir yere geçirin. Ayaklarınızı kalça hizasında açın, dizlerinizi hafif bükün ve karın kaslarınızı sıkın.

Bandı kollar dirseklerden hafif bükülü ve avuç içleriniz aşağı dönük olacak şekilde yakalayın. Kollarınızı omuz hizasında ve yere paralel olacak şekilde karşıya uzatarak bandı iki ucundan tutun, iki ucundan yanlara doğru çekerek kollarınızı açın. Bu hareketi yaparken kürek kemiklerinizi sırtınızın ortasına doğru sıkıştırın ve kürek kemiklerinizi hep kapalı tutmaya çalışın. Kolları öne uzatırken nefes alın, geri açarken nefes verin.

Eller birbirine doğru bakacak şekilde bandı tutun. Omuzlarınızı geriye çekin ve kürek kemiklerinizi kapatın. Vücut Y olacak şekilde bandı yukarı doğru çekin. Kollar karşıda ve elleriniz birbirine bakarken nefes alın; bandı yukarı doğru kaldırırken nefes verin. Hareketi sakin ama akıcı bir tempoyla yapmaya çalışın.

Kolun dirsekten el bileğine kadar olan bölümü yere paralel ve avuç içleri yukarı bakar şekilde bandı tutun. Dirsekleri vücuttan ayırmadan bandı iki yana açabildiğiniz kadar açın. Kürek kemiklerinizin iyice kapandığını hissederek hareketi tekrarlayın.

WM bloglar

  • AylinAtasagun
    Aylin Atasağun
  • baharbuketsuren
    Bahar Buket Süren
  • baharkarakaya
    Bahar Karakaya
  • cagilsalman
    Çağıl Salman
  • cerenimnoktakom
    Cerenimnoktakom
  • esreatesakin
    Esra Ateş Akın
  • esraertugrul
    Esra Ertuğrul
  • FigenGeri
    Figen Geri
  • melisademirel
    Melisa Demirel
  • mugekoklu
    Müge Köklü
  • muzeyyenkilic
    Müzeyyen Kuvanlıklı
  • nurayazeri
    Nuray Azeri
  • ozlemyersentemana
    Özlem Yerşen Temana
  • seyrasun
    Seyra Sun
  • sinemparkan
    Sinem Parkan
  • tubacetinalpa
    Tuba Çetin Alpa
  • zeynepaskin
    Zeynep Aşkın
  • Başarılı bir insan mısınız?

    Bu başlığı okuyunca ilk akla gelen kariyeriniz oldu değil mi? Başarı kelimesi günlük yaşantımızda o kadar iş yaşantısına ya da okul hayatına endekslenmiş ki, hemen…

    Devamını oku...

  • Yılın annesi yardım bekliyor

    Yılın annesi yardım bekliyor Aysel Doğan, Dünya Şizofreni Derneği’nin kurucusu.

    Devamını oku...

  • Anneler Günü'nün çağrıştırdıkları...

    Anneler Günü'nün çağrıştırdıkları... Üst üste üç yıl hamilelik yaşayıp, hormonların istilasına uğradıktan sonra, hâlâ değişmemiş olabilir miyim?

    Devamını oku...

  • Şimdi yenilenme zamanı...

    Şimdi yenilenme zamanı... Evet, her ne kadar İstanbul bu kış çok soğuk ve yağışlı geçirmese de uzun ve çalkantılı bir dönemden sonra, sonunda bahar kendini gösterdi.

    Devamını oku...

VE ÇOK DAHA FAZLASI İÇİN

  • utangac cocuk 1
    Çocuğunuz utangaç mı?
  • ofis hamile egzersiz
    Hamilelikte ofis egzersizleri
  • cinsellik
    Anne, seks nedir?
  • renkler-crop
    Her rengin bir anlamı var
  • bebeklerdudakokuyorkapak
    Bebeğe hoş geldin hediyeleri
  • kadin 1
    İlişkide kadın ve erkek ne ister?
  • uyku zeka
    Geç uyuyanların IQ'su yüksek!
  • pismanlik
    Kadınların sekse dair pişmanlıkları...
  • uyku duzeni
    Kilo vermek için uyuyun
  • burclara gore ev tercihleri
    2014 burç yorumları

Abonelik İçin Hemen Başvurun

wmm footerbg 01.2012

E-Bülten Kayıt :