Perşembe, 12 Eylül 2013 10:40

Aşk hayatıyla kilolar paralel

Öğeyi Oyla
(1 Oyla)

İlişkimizde yaşadığımız sorunlar, ayağımızı şişmanlığa doğru kaydırabiliyor. Duygularınıza teslim olmadan kilonuzu kontrol etmeyi böyle öğreneceksiniz...

Ne kadar mutlu ve huzurlu isek kendimizden o kadar memnun oluruz. Kendimizin farkında olup, fazla kilolarımızı verme girişimlerimiz, başarılı adımlar çerçevesinde olursa nihai başarı sağlarız. Duygusal hayatımızdaki renk ve hareketler itiraf etmeliyiz ki çoğumuzun diyetini olumlu veya olumsuz birinci dereceden etkiliyor. Şişmanlığın kronikleşip, en çok ve sık görülen sağlık problemi olduğunu düşünürsek, hepimizin sağlığı için beslenmesini bir plan dahilinde organize etmesi modern hayatın bize sunduğu çaresiz gereklilik.
Duygusal hayatımız iyi gittiği kendimizden memnun olduğumuz zamanlar, geleceğe ait beklentiler ve gerçekleşmesini arzuladığımız dilekler ve planlarımız içinde formda bir vücut ve sağlıklı bir beden ilk sıralardadır hep. Diyet yapmamız teorikte kolay olur. Ama yoğun tempo, yanlış alışkanlıklar ve çevresel koşullar nedeniyle sağlıklı bir bedene kavuşmak için yapılması gerekenler geleceğe ertelenir. Gelecekteki bu zaman her pazartesi sabah başlar öğleden sonra veya akşam geleceğe ertelenir yeniden. Gelecekteki gelecek şimdiki zamana gelmemek için bizim tembelliğimizle, boş vermişliğimizle ve birçok zaaflarımızla ortak çalışırken bazen de eşimizle ya da sevgilimizle olan ilişkimizin o anki rengi bu duruma etki ederek ayağımızı şişmanlığa kaydırabilir.
Oysa sağlıklı bir yaşam ve formda bir bedene sahip olmak hayatımızda duygusal hayatımızın rotasını etkileyen çok önemli bir etmendir. Sağlıklı beslenmenin ve düzenli fiziksel aktivitenin önemi günümüzde birçok örgüt tarafından vurgulanmaktadır. Dünya Sağlık Örgütü (WHO) başta olmak üzere, birçok uzman kuruluş sağlığın korunması ve geliştirilmesinde sağlıklı beslenmenin ve düzenli fiziksel aktivitenin “vazgeçilmez” olgular olduğunu her fırsatta dile getirirler. Ancak duygular örgüt falan tanımıyor çoğu zaman, duygusal olarak çökmüşsek mutsuz ve huzursuz isek hiçbir örgüt hiçbir çalışma bizi bağlamıyor. Ne olduğu umurumuzda olmuyor, kendimizi akıntıya bırakıp fazla kilomuza kilo katıp, depresyonun kıyısından başlayıp depresyonun merkezine yol alabiliyoruz.

Duygularımıza teslim olmayalım, sağlıklı beslenerek duygularımızı yönetelim.

• Sağlıklı beslenme, fiziksel performansının ve fiziksel iş kapasitesinin sürdürülmesinde büyük önem taşır. Sevgilinizle aranız nasıl olursa olsun, iş yerinize gittiğinize işinize konsantre olduğunuzda, iş saatlerine paralel sağlıklı beslenme öğünleri oluşturmayı ihmal etmeyin. Bir kere es geçip boş verirseniz, bu durum alışkanlık haline gelebilir.
• Sağlıklı beslenme, mental fonksiyonların yeterli ve düzenli olarak sürdürülmesi için gereklidir. Yaşam boyu sağlıklı beslenme, kalıcı, zinde bir hafızanın anahtarıdır. Sağlıklı beslenirseniz, sağlıklı düşünebilir, sevgiliniz ile aranızda olan problemlerde daha doğru kararlar verebilir ve daha olumlu sonuçlarla atlatabilirsiniz.
• Sağlıklı beslenme, çağımızın sorunu olan obeziteden korunmayı sağlar. Sağlıklı ve formda olan bir insanın her konuda kendine güveni daha yüksek olur. Kilo yönetiminde yaşam boyu başarı ancak sağlıklı beslenme ile sağlanabilir.
• Hayat arkadaşı ile sağlıklı mutlu ve uzun yaşamayı kim istemez. Sağlıklı beslenme yaşam süresini uzatır. Şeker, kalp-damar hastalıkları, bazı kanser türleri ve yüksek tansiyona yakalanma riskini en asgari düzeye indirir.
• Sağlıklı beslenme yaşamdan keyif alınmasını sağlar. Kişiyi zinde ve enerjik kılar. Sağlıklı beslenme kişilerin yaşam kalitesini yükseltir. Sağlıklı ve kaliteli birliktelik için önemli bir parçadır.

Hayat arkadaşınızla sohbet ederken yürüyün.

Düzenli fiziksel aktivitenin sağlığımıza olan olumlu etkileri çok fazladır. Ancak, yoğun iş temposu, alışık olduğumuz yaşam stili, içinde bulunduğumuz görev ve sorumluluklar, sosyal yaşantımız, fiziksel aktivitemizi minimum düzeylere indirebilir. Yeni ve sağlıklı alışkanlıklar kazanarak formda, enerjik, aktif ve sağlıklı bir hayata merhaba demek için hayat arkadaşınızla birlikte ve sosyal hayatınız içinde olabilecek maksimum düzeyde hareketli olmalısınız.

Hayat arkadaşınızla birlikte yeteri kadar hareket ederseniz;
• Kas gücünüz ve esnekliğiniz yüksek olur. Kas dokusu miktarınız artar, buna bağlı olarak bazal metabolik hızın artması, enerji harcamasını arttırarak kilo yönetiminde başarı sağlamamıza yardımcı olur. Fazla kilo alma riskiniz azalır, fazla kilonuzu vermeniz kolaylaşır.
• Kemik dokusunu ve bağ dokularını güçlendirir. Sağlıklı kemik dokusu yaşam kalitesini arttıran ve sürekliliğini kılan etmenlerden bir tanesidir.
• Vücut duruşunu değiştirir, estetik ve sağlıklı bir görünüm elde etmemizi sağlar. Sevgiliniz için her zaman çekici olmanıza yardımcı olur.
• Kan dolaşımını ve tansiyonu düzenler. Sağlığınızın uzun süre korunmasına katkı sağlar.
• Kendimizi daha mutlu, daha enerjik ve daha aktif hissetmenizi sağlar. Yaşam enerjinizin yüksek olmasını sağlar.
• Genel sağlığınızı korur ve geliştirir. Şeker, kalp-damar hastalıkları, yüksek tansiyona yakalanma riskini azaltır.

Zayıflama diyeti yaparken hayat arkadaşınızdan destek alın.


• Hedefinizi sevgilinizle paylaşın. Kilo vermek için uygulayacağınız sağlıklı beslenme alışkanlıklarına beraber uyarsanız onun sağlığını da artı yönde geliştirmiş olursunuz.
• Zayıflamak için diyetisyenden yardım alın. Sizin yaşınızı, boyunuzu, kilonuzu, sağlık durumunuzu, hastalıklarınızı kısacası SİZİ tanıyarak ve tanımlayarak size özel beslenme programını sizinle birlikte hazırlayacak bir diyetisyen seçmelisiniz.
• Davranış tedavisini önemseyin Hedefiniz formunuza kavuşturmak olsa da, esas hedefiniz yaşam içinde olan yanlış davranışlarınızı doğruları ile değiştirmek olmalıdır. Bu konuda hayat arkadaşınızla birlikte hareket etmelisiniz. İstediğiniz kiloya gelince beslenmeniz eski halini almamalı.
• Yaşamınız içinde eğlenceli aktiviteler kilo verme amacınızı destekler nitelikte olmalıdır. Gün boyunca boş zamanlarınızda eğlenceli ve hareketli aktiviteler yapmaya çalışın. Çocuklarınızla hareketli oyunlar oynamalı, iş yerinde olabilecek maksimum ve sürekli hareket etmelisiniz.

Son Düzenlenme Çarşamba, 11 Eylül 2013 19:29

WM bloglar

  • AylinAtasagun
    Aylin Atasağun
  • baharbuketsuren
    Bahar Buket Süren
  • baharkarakaya
    Bahar Karakaya
  • cagilsalman
    Çağıl Salman
  • cerenimnoktakom
    Cerenimnoktakom
  • esreatesakin
    Esra Ateş Akın
  • esraertugrul
    Esra Ertuğrul
  • FigenGeri
    Figen Geri
  • melisademirel
    Melisa Demirel
  • mugekoklu
    Müge Köklü
  • muzeyyenkilic
    Müzeyyen Kuvanlıklı
  • nurayazeri
    Nuray Azeri
  • ozlemyersentemana
    Özlem Yerşen Temana
  • seyrasun
    Seyra Sun
  • sinemparkan
    Sinem Parkan
  • tubacetinalpa
    Tuba Çetin Alpa
  • zeynepaskin
    Zeynep Aşkın
  • Başarılı bir insan mısınız?

    Bu başlığı okuyunca ilk akla gelen kariyeriniz oldu değil mi? Başarı kelimesi günlük yaşantımızda o kadar iş yaşantısına ya da okul hayatına endekslenmiş ki, hemen…

    Devamını oku...

  • Yılın annesi yardım bekliyor

    Yılın annesi yardım bekliyor Aysel Doğan, Dünya Şizofreni Derneği’nin kurucusu.

    Devamını oku...

  • Anneler Günü'nün çağrıştırdıkları...

    Anneler Günü'nün çağrıştırdıkları... Üst üste üç yıl hamilelik yaşayıp, hormonların istilasına uğradıktan sonra, hâlâ değişmemiş olabilir miyim?

    Devamını oku...

  • Şimdi yenilenme zamanı...

    Şimdi yenilenme zamanı... Evet, her ne kadar İstanbul bu kış çok soğuk ve yağışlı geçirmese de uzun ve çalkantılı bir dönemden sonra, sonunda bahar kendini gösterdi.

    Devamını oku...

VE ÇOK DAHA FAZLASI İÇİN

  • utangac cocuk 1
    Çocuğunuz utangaç mı?
  • ofis hamile egzersiz
    Hamilelikte ofis egzersizleri
  • cinsellik
    Anne, seks nedir?
  • renkler-crop
    Her rengin bir anlamı var
  • bebeklerdudakokuyorkapak
    Bebeğe hoş geldin hediyeleri
  • kadin 1
    İlişkide kadın ve erkek ne ister?
  • uyku zeka
    Geç uyuyanların IQ'su yüksek!
  • pismanlik
    Kadınların sekse dair pişmanlıkları...
  • uyku duzeni
    Kilo vermek için uyuyun
  • burclara gore ev tercihleri
    2014 burç yorumları

Abonelik İçin Hemen Başvurun

wmm footerbg 01.2012

E-Bülten Kayıt :