Çarşamba, 02 Ekim 2013 09:00

İşte tok tutan besinler

Öğeyi Oyla
(5 oy)

Kilomuzu istediğimiz rakamlarda tutmaya çalışırken bizi en çok zorlayan konu açlık duygusu. Uzun süre tok tutan besinlerse, bu zorluğu aşmada en etkili silah. Beslenme ve Diyet Uzmanı Gülşen Lükel, uzun süre tok tutan besinleri anlatıyor.

Kurtarıcınız: Posalı besinler 
Posa bakımından zengin besinler tok tutan besinlere en iyi örnektir. Çiğneme zamanı uzun olduğu için posalı besinler yemek yemenizi ağırlaştıracak ve daha az yemek yemenizi sağlayacaktır. Şişkinlik yaratma özellikleri sayesinde uzun süre tokluk hissettirecek ve öğün sonrası kısa süre sonra atıştırma ihtiyacını ortadan kaldıracaktır. Posa içeriği yüksek olan besinlere örnek; kurubaklagiller, tam tahıllı- kepekli ekmek, sebze ve meyvelerdir.

Yağlar o kadar da tehlikeli değil!
Yağlar, midenizi karbonhidrat ve proteinlere göre daha geç terk ettiği için tokluk hissinizin daha uzun sürmesini sağlar. Bu nedenle düşük yağlı gıda tükettiğiniz her öğünden yalnızca bir-iki saat sonra acıkırsınız. Yaptığımız yemeklerde yeterli miktarda yağ kullanmak tokluk sürenizi uzatacaktır. Ancak sağlıklı yağlar kullanmak tabii ki önemli.

Protein acıkmayı geciktirir
Proteinleri her öğünde tüketmek tokluk süresini uzatmada çok etkilidir. Mesela kahvaltıda peyniri, yumurtayı, öğle ve akşam yemeklerinde yoğurdu; aralarda süt, ayran gibi içecekleri tüketmek gereksiz acıkmaları engelleyecektir.

Su her derde deva
Aralıklarla su içmekte size tokluk sağlayacaktır.

Tatlı ile aranıza mesafe koyun
Gün içinde fazla tatlıya yönelmemek acıkmanın önüne geçmek için gereklidir. Çünkü her tatlı akabinde kan şeker düşüklüğü ve acıkmayı getirir.

Not: Tabii bu önerileri uygulamaya çalışırken hangi besinden ne kadar alacağımızı kendi kendimize hesaplamak mümkün olmayacaktır. Sizin için gerekli miktarları size yakın bir beslenme uzmanından size özel bir beslenme programıyla öğrenebilirsiniz.

 

Son Düzenlenme Çarşamba, 02 Ekim 2013 10:42

WM bloglar

  • AylinAtasagun
    Aylin Atasağun
  • baharbuketsuren
    Bahar Buket Süren
  • baharkarakaya
    Bahar Karakaya
  • cagilsalman
    Çağıl Salman
  • cerenimnoktakom
    Cerenimnoktakom
  • esreatesakin
    Esra Ateş Akın
  • esraertugrul
    Esra Ertuğrul
  • FigenGeri
    Figen Geri
  • melisademirel
    Melisa Demirel
  • mugekoklu
    Müge Köklü
  • muzeyyenkilic
    Müzeyyen Kuvanlıklı
  • nurayazeri
    Nuray Azeri
  • ozlemyersentemana
    Özlem Yerşen Temana
  • seyrasun
    Seyra Sun
  • sinemparkan
    Sinem Parkan
  • tubacetinalpa
    Tuba Çetin Alpa
  • zeynepaskin
    Zeynep Aşkın
  • Başarılı bir insan mısınız?

    Bu başlığı okuyunca ilk akla gelen kariyeriniz oldu değil mi? Başarı kelimesi günlük yaşantımızda o kadar iş yaşantısına ya da okul hayatına endekslenmiş ki, hemen…

    Devamını oku...

  • Yılın annesi yardım bekliyor

    Yılın annesi yardım bekliyor Aysel Doğan, Dünya Şizofreni Derneği’nin kurucusu.

    Devamını oku...

  • Anneler Günü'nün çağrıştırdıkları...

    Anneler Günü'nün çağrıştırdıkları... Üst üste üç yıl hamilelik yaşayıp, hormonların istilasına uğradıktan sonra, hâlâ değişmemiş olabilir miyim?

    Devamını oku...

  • Şimdi yenilenme zamanı...

    Şimdi yenilenme zamanı... Evet, her ne kadar İstanbul bu kış çok soğuk ve yağışlı geçirmese de uzun ve çalkantılı bir dönemden sonra, sonunda bahar kendini gösterdi.

    Devamını oku...

VE ÇOK DAHA FAZLASI İÇİN

  • utangac cocuk 1
    Çocuğunuz utangaç mı?
  • ofis hamile egzersiz
    Hamilelikte ofis egzersizleri
  • cinsellik
    Anne, seks nedir?
  • renkler-crop
    Her rengin bir anlamı var
  • bebeklerdudakokuyorkapak
    Bebeğe hoş geldin hediyeleri
  • kadin 1
    İlişkide kadın ve erkek ne ister?
  • uyku zeka
    Geç uyuyanların IQ'su yüksek!
  • pismanlik
    Kadınların sekse dair pişmanlıkları...
  • uyku duzeni
    Kilo vermek için uyuyun
  • burclara gore ev tercihleri
    2014 burç yorumları

Abonelik İçin Hemen Başvurun

wmm footerbg 01.2012

E-Bülten Kayıt :